tirsdag den 19. marts 2013

2013


Jeg er begyndt at se dårligt, fik briller for 3 mdr siden cirka, men der er noget galt. Ved ikke om det er noget neurologisk igen. Håber jeg ikke det er. Jeg syntes det er rigtigt godt at man kan skrive på sin egen blog og komme af med sine frustrationer og måske også hjælpe andre, som har samme skavanker som jeg.

Jeg maler, når lysten er der - den har så været væk i flere måneder, men syntes i skal have lov at se noget af mit kunst, det er også en god selvterapi har jeg hørt, at male. Maler i akryl og olie -dog akryl de sidste år.

Da jeg ikke har så meget andet at gå op i udover min blog og mine katte, kan man hvis sige mit liv føles noget tomt..Det at være kronisk syg er ikke et "glad minde" at have sidende i baghovedet. Ja, jeg ville ønske at jeg havde vidst dengang for flere år tilbage, at det kun drejede sig om at tage de rigtige blodprøver.
Jeg ved ikke om jeg er den eneste nulevende voksne som også mangler forståelse fra familien omkring smitterisiko og kilder. Jeg tror næsten jeg kunne have gået 10 meter baglæns og hjem igen da jeg skulle vaske tøj i vores boligforening. Det var virkeligt skræmmende at se hvordan voksne mennesker ikke tænker på renlighed og fælles orden, i respekt for deres andre medmennesker i det mindste.
Mit næste projekt er at få anskaffet en vaskemaskine, for mit helbred er ikke til det her.
 Desværre måtte jeg også få endnu et afslag på hjælp til - at få vasket mit tøj og nu bugner mit skur med snavsetøj, jeg har ingen energi til at gå derned - specielt ikke når det ser sådan ud - og jeg har voldsomme problemer med at komme op og ned af min trappe. Kan ikke løfte på tunge ting, ben og arme giver voldsomt efter. Men der var ingen kære visitator denne gang heller - som forstod mit problem og som indhentede oplysningerne fra neurologisk afd. som jeg var indlagt på sidste gang (2 gang).

 Man mister livsmodet - man føler sig som en lille myre der bliver trampet på flere gange..Jeg har ventet på svar 2 år på hjælp til merudgifter til husleje mv. 2   år  !  Hvor der normalt kun må gå 3 mdr. ca.  Jeg boede ellers i en handicapegnet bolig. Men måtte flytte samtidig med at jeg var ekstremt syg, hørte intet fra kommunen trods en masse rykkere for svar.
 Skam jer Århus Kommune, handicap. Folk med handicap i Danmark skal intet forvente fra nogen, slet ikke fra Århus Kommune, myndighedsafdelingen,som det nu hedder så "fint".
Overvejer at min sag bliver lagt ud på nettet - senere. nu må vi se.Større arbejde, som jeg lige nu overhovedet ikke kan overskue. Desuden skal jeg have forelagt min sag til sundhedsministeren/eller århus kommune- magistraten for sundhed og omsorg. Er spændt på om de også denne gang vil give mig en personlig undskyldning per brev underskrevet personligt af Borgmesteren (Wammen dengang). Da det er sket før at jeg er blevet svigtet af systemet.
Tak til mine læsere  - i er velkomne til at kommentere på mine indlæg.







Ingen kommentarer: